Huur betalen

U betaalt de huur maandelijks uiterlijk op de eerste dag van de maand.

De huurprijs bestaat uit de ‘kale huur’ en de eventueel bijkomende kosten. De ‘kale huur’ wordt jaarlijks op 1 juli verhoogd. Bijkomende kosten zijn bijvoorbeeld de servicekosten voor gemeenschappelijke verlichting, groenonderhoud, of een voorschot op de stookkosten.

De woningwaardering, huurprijsopbouw en informatie over uw betalingen kunt u inzien op ons klantenportaal.

Hoe te betalen

U kunt op verschillende manieren de huur betalen:
• automatische incasso;
• acceptgirokaart (vanaf december digitaal per AcceptEmail);
• online op ons klantenportaal mijn.desleutels.nl via iDEAL;
• internetbankieren (periodieke overboeking);
• pinbetaling aan de balie van de Sleutels.

Rekeningnummer de Sleutels

NL16BNGH028.51.07.801

Automatisch betalen

Wilt u automatisch betalen? U kunt daarvoor een automatische incasso machtiging afgeven.

Problemen met het betalen van de huur?

Als u betalingsproblemen aan ziet komen, kunt u het beste direct met ons contact opnemen. Wij kunnen dan beoordelen of wij u kunnen helpen. Als dat niet zo is, kunnen wij u in contact brengen met schuldhulpverleners waarmee wij samenwerken. Zo voorkomt u dat problemen groter worden.

Veelgestelde vragen over huur betalen

  • Wat moet ik doen als ik een maand vergeten ben de huur te betalen?

    Als u een keer vergeet de huur te betalen, is het verstandig zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Door snel te reageren voorkomt u dat er incassokosten worden gemaakt, die wij bij u in rekening brengen. Een huurachterstand is voor u en voor ons niet leuk. Onze werkwijze is erop gericht zo snel mogelijk actie te ondernemen:

    • als u halverwege de maand de lopende maandhuur nog niet heeft betaald krijgt u van ons een brief om contact met ons op te nemen. U kunt kosteloos eenmalig een betalingsregeling met ons afsluiten.
    • reageert u hier niet op dan krijgt u van ons een tweede wat minder vrijblijvende brief om contact met ons op te nemen. Ook dan worden er door ons nog geen extra kosten in rekening gebracht.
    • als u op deze brief ook niet reageert dan schakelen wij de deurwaarder in. Deze vraagt u om binnen 14 dagen de achterstallige huur te betalen. Indien u echter geen gevolg geeft aan deze oproep heeft dit verstrekkende financiële gevolgen. U bent dan de in de brief vermelde incassokosten verschuldigd.
    • als wij niets van u horen, gaan wij met de deurwaarder een juridische procedure opstarten. De kosten die daarbij gemaakt worden zijn minimaal 15% van het openstaande bedrag.
    • Het opstarten van een juridische procedure houdt in dat de kantonrechter wordt gevraagd om uw schuld te laten vaststellen. Daarnaast kan de kantonrechter de uitspraak doen dat u de woning moet verlaten.
  • Kan ik een betalingsregeling treffen?

    Ja dat kan in sommige gevallen. Neem hiervoor contact op met de woonconsulenten.

  • De huurbetaling is voldaan maar ik krijg toch een aanmaning. Hoe kan dat?

    Indien u de betaling heeft voldaan duurt het nog een aantal dagen voordat het bij ons is verwerkt. Het kan voorkomen dat de herinnering en uw betaling elkaar kruisen. We adviseren u contact met ons op te nemen.

  • Kan ik telefonisch mijn betaalmanier wijzigen?

    Betaalt u per acceptgiro en u wilt automatisch betalen? Dan kunt u hiervoor de machtiging invullen en ondertekend in de woonwinkel, Langegracht 70a in Leiden, afgeven of naar ons toesturen. Telefonisch kunnen wij uw betaalwijze niet veranderen. U kunt wel een machtigingskaart toegestuurd/-gemaild krijgen.

Bekijk de veelgestelde vragen